Istnieje wiele technik marketingowych, które firmy mogą wykorzystać, aby dotrzeć do swojej bazy klientów lub pozyskać nowych potencjalnych klientów do swojej bazy.
Marketing w mediach społecznościowych, marketing afiliacyjny i marketing internetowy to tylko niektóre z nich. Ciekawą techniką marketingową, na którą warto zwrócić uwagę, jest e-mail marketing, o którym więcej dowiesz się w tym artykule.Doskonałą wskazówką dla marketingu e-mailowego jest kontynuacja pewnych aktualizacji produktów lub usług, które oferujesz. Na przykład możesz dodać funkcję „kup teraz” do swojego e-maila. Końcówka Twojego e-maila może poinformować czytelników, aby pamiętali również o sprzedaży dodatkowej.Zmaksymalizuj wyniki swojego e-mail marketingu, zachęcając czytelników do odpowiadania na każdy e-mail. Zawsze czytaj i odpowiadaj na te e-maile natychmiast. Budowanie osobistej relacji z każdym z czytelników to najlepszy sposób na przekształcenie ich w lojalnych klientów. Jest to również dobry sposób na uzyskanie bardziej szczegółowych informacji zwrotnych na temat sukcesu Twoich wysiłków.Nie wysyłaj więcej niż 1 e-mail tygodniowo do swojej bazy subskrybentów. Większość Twoich klientów prawdopodobnie otrzymuje wiele e-maili każdego dnia i jest zbyt zajęta, aby ciągle otwierać wiadomość po wiadomości. Bombardując ich wieloma e-mailami, mogą szybko zacząć ignorować Twoje wiadomości, nawet ich nie czytając.Dowiedz się, kim są Twoi konkurenci i zarejestruj się na ich e-maile. Będziesz mógł zobaczyć, jakie treści wysyłają swoim subskrybentom i dowiedzieć się, jakich aspektów użyć, a od których trzymać się z daleka. Tylko pamiętaj, aby nie ukraść ich treści, ponieważ może to stanowić plagiat.Twoja kolorystyka powinna być spójna i odzwierciedlać Twoją markę. Jeśli twoje kolory są na całej planszy, będziesz wyglądać na amatora, a twoje wysiłki mogą nie przynieść pożądanych rezultatów. Możesz zajrzeć na strony takie jak COLOURlovers, jeśli potrzebujesz dobrych pomysłów, aby zacząć działać.Tworząc kampanię e-mail marketingową, musisz zadbać o profesjonalny wygląd swojego materiału. Jeśli nie wygląda profesjonalnie, klienci przemilczą go bez zwracania uwagi. Istnieje wiele oszustw i wiadomości-śmieci, a Twoja legalna kampania marketingowa musi wyróżniać się jako coś, czemu chcą się dokładniej przyjrzeć.Pamiętaj, aby poprosić o pozwolenie na wysyłanie informacji na czyjś adres e-mail. Pytając, zaoferuj coś w zamian.
Zmień to w coś, co Twoi klienci będą chcieli sprawdzić, zamiast się tego bać.
Dzięki temu Twoje e-maile nie będą wyglądać jak spam.Bardzo ważne jest, aby zwracać uwagę na to, kiedy wysyłasz e-maile. Jeśli wyślesz je w środku nocy lub bardzo wcześnie rano, niektórzy odbiorcy mogą po prostu usunąć Twój e-mail po przebudzeniu wraz z resztą niechcianej poczty. Wykorzystaj narzędzia do śledzenia, aby określić idealny czas na wysłanie wiadomości e-mail.Poproś o informacje zwrotne w swoich e-mailach. Zadaj prowokujące do myślenia pytanie i poproś czytelników o odpowiedź. To zaangażuje osoby z Twojej listy i poczują, że mają bardziej osobiste doświadczenie niż w innym przypadku. Zdobędziesz również cenne informacje zwrotne, które w razie potrzeby możesz wykorzystać do dostosowania swoich wiadomości e-mail.Ważnym krokiem dla nowicjuszy e-mail marketingu jest dokładne sprawdzenie wiadomości e-mail przed dystrybucją. E-maile można pisać szybko i często zdarza się zaniedbywanie korekty. Ludzie myślą: to tylko e-mail! To nie ma znaczenia. Nie! Każda wysłana wiadomość e-mail jest bezpośrednim odzwierciedleniem Twojej działalności.Po skonfigurowaniu formatu wiadomości e-mail marketingowych należy sprawdzić go w wielu klientach poczty e-mail. W ten sam sposób, w jaki różne przeglądarki mogą wyświetlać strony internetowe w różny sposób, dziwny klient poczty e-mail może pokazywać Twoją wiadomość w nieoczekiwany sposób. Korzystaj ze wszystkich popularnych darmowych klientów poczty e-mail i upewnij się, że Twoja wiadomość będzie na nich poprawnie wyświetlana.Jak wiesz, istnieje wiele różnych technik marketingowych, których firmy używają do interakcji z obecnymi i potencjalnymi klientami. Wśród nich jest marketing w mediach społecznościowych, marketing internetowy i oczywiście marketing e-mailowy.Po zapoznaniu się z informacjami przedstawionymi w tym artykule powinieneś wiedzieć więcej o e-mail marketingu i jak z niego korzystać.