Profesjonalne zdjęcia umieszczone w sklepie internetowym będą miały dużo większą wartość niż najlepszy opis.
Przygotowanie właściwego zdjęcia, które będzie oddawało wygląd produktu, nie zawsze jest łatwe, warto zwrócić uwagę, iż w przypadku przedmiotów szklanych, przezroczystych czy też w jednolitym kolorze, należy właściwie dobrać oświetlenie, wybrać kąt, aby klienci mogli zobaczyć wszystkie szczegóły. Będzie to szczególnie ważne w przypadku przedmiotów czarnych, kiedy fotografie złej jakości sprawiają, iż nie możemy zauważyć detali. Dodatkowo należy oczywiście dobrać właściwe tło, najczęściej stosuje się tło białe, jednak jeżeli chcemy wyróżnić się spośród konkurencji czy też podkreślić kolor naszego produktu, możemy wybrać inny kolor.
Fotografia produktowa na potrzeby sprzedaży online
Często produkt warto sfotografować z różnych stron, wówczas tworzymy galerię na podstronie produktu w sklepie internetowym. Z pewnością odwzorowanie szczegółów możliwe będzie przy wykorzystaniu właściwego światła oraz odpowiedniego sprzętu fotograficznego. Często fotografowie korzystają z oświetlenia stałego, możemy wówczas uzyskać także oświetlenie z każdej strony, należy jednak pamiętać, aby zdjęcie nie było prześwietlone, wówczas detale mogą się rozmywać, podobnie jest w przypadku, kiedy zdjęcie będzie niedoświetlone.
W profesjonalnym studiu fotograficznym znajdziemy także odpowiednie tło, może być to także namiot bezcieniowy, potrzebna jest także właściwa przestrzeń, aby fotograf mógł podejść do produktu z kilku stron. W przypadku, kiedy wykorzystujemy zwykły sprzęt, możemy wykorzystać dyfuzor do flesza. Po wykonaniu zdjęć należy je właściwie obrobić, programy graficzne oferują obecnie wiele różnych filtrów, możemy wybrać odpowiednią rozdzielczość zdjęcia, dodatkowo je wykadrować. Warto pamiętać, iż nowoczesne aparaty fotograficzne robią zdjęcia w bardzo wysokiej rozdzielczości, natomiast w sklepie internetowym możemy ją ograniczyć do wielkości najpopularniejszych monitorów.
Dobrze wykonana fotografia produktowa to możliwość zwiększenia sprzedaży, w przypadku kiedy wystawiamy produkty w serwisach ogłoszeniowych, wówczas nasza oferta będzie chętnie wybierana przez użytkowników. Produkty do fotografa możemy wysłać za pomocą kuriera lub też wykonać sesję na miejscu, dzięki temu możemy znacznie ułatwić sobie przygotowanie produktu do sprzedaży.