Biznes Motoryzacja

Na czym polega naprawa wgnieceń bez lakierowania PDR

Nieinwazyjna naprawa wgnieceń (PDR) ma kilka zaskakujących zalet, niemniej jednak poznanie kilku informacji może pomóc w podjęciu świadomej decyzji dotyczącej najlepszego sposobu naprawy wgnieceń i uszkodzeń, które mogą występować w pojeździe.

PDR to koncepcja usuwania małych wgłębień w pojeździe, które mogą wystąpić w sytuacjach takich jak uszkodzenie gradowe czy powstałe na parkingu. Czasami burza z gradem pojawia się bez ostrzeżenia i może nastąpić bardzo szybko, na przykład kiedy jesteśmy w pracy czy śpimy, nie mamy więc wtedy możliwości szybkiego zaparkowania samochodu pod zadaszenie. Niestety grad może wtedy wyrządzić uszkodzenia w samochodzie lub ciężarówce. PDR to dość nowatorska metoda napraw wgnieceń w karoserii, które nie niszczą lakierowanej powierzchni pojazdu. Specjalista przeszkolony do wykonywania bezinwazyjnej naprawy wgnieceń podchodzi do pracy od wewnętrznej powierzchni uszkodzonych obszarów. Dostęp do obszarów takich jak wewnętrzne panele drzwi jest dość trudny, jednak technik ma dostęp do wszystkich narzędzi specjalnych niezbędnych do szybkiego uzyskania dostępu, bez potrzeby uszkadzania pojazdu.

Gdy technik dotrze do wewnętrznych ścian, ma szereg specjalnych narzędzi zaprojektowanych tak, aby dokładnie pasowały do wgniecionego miejsca.

Jeśli jesteś zainteresowany taką formą naprawy uszkodzeń w karoserii, zobacz więcej zalet wyciągania wgnieceń spowodowanych gradem. Używając tego narzędzia, delikatnie wywierają nacisk, jednocześnie często wywierając jednocześnie nacisk wyrównawczy z zewnątrz, dzięki czemu wgniecenie zostanie usunięte z powierzchni metalu. Nacisk zewnętrzny służy do zapobiegania nadmiernej korekcji wgniecenia i wypychania go za daleko, co osłabia konstrukcję metalową. Bezinwazyjna naprawa wgnieceń jest znacznie bardziej opłacalna niż zwykła naprawa uszkodzeń połączona z lakierowaniem. Oprócz faktycznych kosztów serwisowych znacznie niższych niż naprawa standardowa, może również pomóc w utrzymaniu wartości pojazdu poprzez zachowanie oryginalnej powłoki lakierniczej.