Nieruchomości

Rola home stagingu w sprzedaży mieszkań

Jeżeli chcesz sprzedać mieszkanie lub dom w ekspresowym tempie za najwyższą możliwą kwotę, powinieneś zgłębić się w tajniki home stagingu… Lub znaleźć biuro nieruchomości w Białymstoku, Krakowie czy Poznaniu – w mieście, w którym znajduje się lokal, który chcesz wystawić na sprzedaż. Doświadczony agent nieruchomości posłuży się swoją wiedzą i wieloletnim doświadczeniem, aby wykonać najlepszy home stagingu, dzięki któremu osiągniesz zamierzony cel.

Czym jest home staging?

Czym właściwie jest home staging? To odpowiednie wizualne przygotowanie wnętrza lokalu do sprzedaży lub wynajmu. Ma ono zadanie podwyższyć wartość nieruchomości oraz przyśpieszyć jej sprzedaż. Home staging może dotyczyć wyłącznie drobnych zmian, takich jak zadbanie o dodatki, ale również i radykalnych metamorfoz, które odmienią wnętrze w takim stopniu, że będzie “nie do poznania”.

Od czego zacząć?

Jeżeli decydujesz się działać na własną rękę, bez pomocy pośredników, w pierwszej kolejności oceń, jak wielkich zmian wymaga Twoje mieszkanie. Odpowiedz sobie szczerze na pytanie: Czy wygląda atrakcyjnie i wpisuje się w obecne trendy? Warto poszukać inspiracji w Internecie lub specjalistycznych magazynach, aby mieć świadomość, co obecnie jest najbardziej pożądane przez Klienta na rynku nieruchomości.

Atrakcyjne wnętrze

Jeżeli dysponujesz atrakcyjnym wnętrzem, to świetnie – zostało Ci bardzo niewiele, by osiągnąć perfekcję.
Zmianę rozpocznij od gruntownych porządków – mieszkanie musi błyszczeć – okna, lustra, glazura, framugi, podłogi, a także meble, klamki i włączniki do światła obowiązkowo muszą aby czyste.
Następnie zastanów się nad dodatkami w odpowiedniej kolorystyce, które sprawią, że mieszkanie będzie jeszcze bardziej przyjemne dla oka. Mogą to być minimalistyczne plakaty oprawione w ramki, dwa kubki stojące na blacie w kuchni, kwiat w doniczce, złota figurka ananasa (jeden z ostatnich krzyków mody) lub kolorowe ledy umieszczone za komodą w sypialni, nadające jej niepowtarzalnego klimatu. Warto zaopatrzyć się w puchaty dywan – bardzo dobrze się sprawdza i dodaje elegancji oraz uroku. Należy pamiętać, że takie akcesoria jak firanki, poduszki czy koce na kanapę bardzo często potrafią zmienić wizerunek całego pomieszczenia.

Przygotuj niespodziankę, która zaskoczy Klientów


Na czas prezentacji mieszkania oraz czas
sesji zdjęciowej, możesz położyć żywe kwiaty w niektórych pomieszczeniach. Trzy róże położone na estetycznie złożonych ręcznikach spoczywających w łazience, będą elementem, dzięki któremu wyróżnisz mieszkanie i sprawisz, że potencjalni klienci zapamiętają Cię i Twoja ofertę. Żywe kwiaty są niespodzianką, która cieszy oko i której nikt się nie spodziewa. Dodatkowo taki zabieg zapewni również walory zapachowe.

Wymagające mieszkanie

Gdy mieszkanie, które sprzedajesz jest nieco bardziej wymagające, zastanów się, jakiej konkretnie zmiany ono potrzebuje. Być może obowiązkowe będzie malowanie ścian, przemeblowanie lub zakup nowych mebli? Nie bój się kosztów – taka metamorfoza znacznie podwyższy wartość nieruchomości i przyczyni się do tego, że kwota zainwestowana w remont zwróci się co najmniej kilkakrotnie. Dodatkowym atutem będzie przyspieszenie procesu sprzedaży.
Po remoncie przyjdzie czas na gruntowne porządki, o których pisaliśmy wyżej oraz zakup gustownych dodatków.

Zadbaj o zapach

Przed przyjściem Klientów koniecznie otwórz okna i przewietrz mieszkanie – świeże powietrze nada wnętrzu świeżości oraz sprawi, że w mieszkaniu będzie się przebywało po prostu przyjemniej. Dobrym pomysłem jest również zadbanie o ładny zapach – może być kwiatowy lub owocowy. Warto więc zapalić świeczki bądź kadzidełka przed przyjściem oglądających mieszkanie. Można również zaopatrzyć się w specjalny dyfuzor zapachów – nie tylko wygląda on ładnie, ale i gwarantuje piękny aromat unoszący się w przestrzeni.